amit érdemes tudni a névjegykártyákról

Névjegykártyás okosságok, szerintem

Névjegykártyákat, vagy ahogy akkor hívták őket, látogató kártyákat már a 17. században használtak. Ezekkel a kártyákkal mutatkoztak be a nemesek egymásnak és dicsőítették magukat rajta. Ma is ezt tesszük, csak éppen nem azt írjuk rá, hogy mi milyen csodálatosak vagyunk ebben és ebben. De tényleg, miért is nem írjuk is rá ezt is? J

Vallom, hogy egy névjegykártyán sok minden múlik. Az üzleti életben még mindig az egyik legfontosabb reprezentáló eszköz. Milyen ciki tud lenni, mikor valaki névjegykártyát szeretne veled cserélni, de nálad pont nincs egy se. Jártál már így? Én igen, sajnos.

Ráadásul sokan nem is gondolnák, de ez is egy első benyomás. Teszteld magadon. Biztosan van az asztalodon pár kósza kártya. Nézz rá, vedd a kezedbe! Mi jut először eszedbe róla? Valahol egy ítélet is megfogalmazódik benned. Igényes, érdekes, vicces, ki is ez, hú ez honnan is van, hát ezt el sem tudom olvasni, rá emlékszem, jó lába volt… valószínűleg ilyenek kattognak az agyadban.

 

Akkor most kicsit szétszedem darabjaira a névjegykártyát.

Mi is kellene, hogy fontos legyen rajta?

1: A minősége! Valahol ez egy besorolás is, hogy mennyire veszed komolyan a céged. Jó megfogni? Könnyű zsebre tenni? Ne mosolyogj, találkoztam már fénymásolt névjegykártyával és még én éreztem kellemetlennek, hogy nehogy összegyűrjem. Fontos, hogy milyen anyagból van. Vannak már nagyon egyedi, kreatív névjegykártyák, amiket nem dobsz ki jó szívvel, mert mutatósak, egyediek még ha akkor ott, úgy is érzed, hogy erre nem igazán van szükséged. De aztán egy hónap múlva meg igen és örülsz, hogy az érdekessége miatt megtartottad.

2: Fontos információkat tartalmazzon! Nem gondolnám, hogy túl kell zsúfolni, de az elérhetőségek kerüljenek rá jól észrevehetően. Számomra nincs bosszantóbb, mikor kellene a cég telephely  címe, mert szeretném látni milyen messze vannak tőlem, de az pont nincs rajta.

Mik is a fontos elérhetőségek? Telefonszám, web cím, e-mail cím, név, cégnév biztosan. A többi meg célcsoport függő. Gondolok most olyanra, hogy ha én blogger vagyok és főleg a Facebook-on vannak az írásaim, akkor azt is tegyük rá, azt az elérhetőségünket. Vagy ha most az instás oldalamat szeretném előtérbe juttatni, akkor azt is írjuk rá.

Ezen kívül még ami a vesszőparipám, az a fotó. A Te fotót is kerüljön rá. Hogy miért? Szerinted mennyire lesz egyszerűbb emlékezni rád a célszemélynek? Vagy, ha Te kapsz fényképes névjegykártyát és egy hónap múlva veszed elő, tudni fogod kivel beszéltél? Biztosan!

Persze fotónak használhatsz terméket is, ha azzal az egy termékkel be lehet azonosítani a cégedet.

Vizuális világban élünk. Vallom, hogy már mindent fotóval adunk el. Még magunkat is.

3:  A méret is lényeg! Ugye van a sztendert meg van az attól eltérő. Megint csak azt fontos szem előtt tartani, hogy van-e valamilyen különös okod rá, hogy eltérj az átlagtól. Mert ugye, az átlagot azért szeretjük, mert  nem lóg ki a többi közül, ahol tartjuk, gyűjtjük. De, ha Te arra szeretnéd használni, hogy akkor és ott kelts figyelmet vele, akkor legyen nagyon különleges az a névjegykártya. Ilyet tudok elképzelni, ha névjegykártyákkal foglalkoztok vagy esetleg ha egy ismert márkád van a piacon.

Meg persze a betűk, számok mérete is fontos. Mennyire bosszantó, mikor árajánlatot szeretnék kérni e-mail-ben  és elő kell vennem a nagyítót, hogy el tudjam olvasni. Pedig jó a szemem!

 

4: Tudtad, hogy két oldala van a kártyának? Használd is ki! Mi kerülhet ide? Ez megint cégfüggő. Egy jó szlogen, egy fotó, egy ajánlat, egy fontos közlendő, egy térkép… és még sorolhatnám.

5: Fontos a színe? Részben. Tudat alatt tud befolyásolni minket. Egy feltűnő színű névjegykártya nem sok mindenkinek állna jól. De ha cégünkben, márkánkban meghatározott, hangsúlyos színeket használunk, akkor ez bátran jelenjen meg a kártyánkon is. Egyes színeknek erős a jelentéstartalmuk. Ilyen pl a piros. Ha párosítani kellene ezt a színt melléknevekkel, akkor ilyenek jutnának eszünkbe, hogy feltűnő, túlfűtött, érzelmes, lendületes… A természetesség színei a köztudatban a zöld, a bézs, a drapp, a barna. De ezek a színek már kicsit unalmasak is. Vagy elegánsak. Ugye, nem is olyan egyszerű? Mindenképpen kérd ki szakember segítségét, mielőtt véglegesíted a névjegykártyádat. De  az ízlés szabjon határt. Bármilyen színeket is használjunk, a szöveg jól olvasható legyen!

 

Tudtad, hogy illő elolvasni a kapott névjegykártyát, mielőtt elteszed? Vess rá egy pillantást, hogy érzékeltesd a partnerrel, hogy komolyan veszed.

Mint fentebb javasoltam, hogy praktikus az olyan kártya amire lehet írni. Viszont nem neked és nem a sajátodra. Nem valami elegáns, ha összefirkálod a kártyádat, mielőtt átadod. Viszont amikor fontos dolgot szeretnél megjegyezni arról a személyről, akitől kaptad, akkor írd rá nyugodtam a névjegykártyára, hogy el ne felejtsd. De ne az előtt, akitől kaptad.

Törekedjünk a névjegykártyánknál a profi megjelenésre. Névjegykártyánk egy emlékeztető a partnerünknek vagy az esetleges partnerüknek, használjuk ki ennek az erejét! Az én kártyám hátulján például azt olvashatod, hogy „ Egy izgalmas fotó többet ér 1.000 szónál, de egy tökéletes szöveghez elég egy kitűnő fotó!” Ez a fotómarketing.

Még egy fontos dolog ide kívánkozik a végére. A névjegykártyák utóélete. Mit is jelent ez? Ha átadtad a kártyád, azt bizonyos célból tetted. Tartsd számon, hogy kinek miért adtad át és az általad megítélt idő elteltével jelentkezz  a partnerednél, üzletfelednél vagy hívd aminek akarod, de kövesd le az üzletet.

amit érdemes tudni a névjegykártyákról

Szenteljetek nagyobb figyelmet a bemutatkozós kártyáitoknak!