Weboldal elemzés avagy milyen apróságokon múlnak a forintjaid?
Mint a fogaskerekeknek, úgy kell illeszkedniük a látogatód igényeinek a weboldaladéhoz.
Fő tevékenységem a fotózás. Sokat fotózok cégeknek, vállalkozásoknak. Sok weboldalhoz használják a képeimet. Tapasztalatom, hogy a cégek, vállalkozások nem igazán tudják a megfelelő hatékonysággal használni a fotókat. Vagy a weboldaluk nem alkalmas rá, vagy túl sokat – túl keveset használnak, vagy a minőséggel van baj. Pedig a mai vizuális világban, ahol mindenki mindet fotóz, elengedhetetlen, hogy a weboldalad ne legyen rendben. Akár tartalmilag, akár vizuálisan.
A Tied ilyen? De sokat lehetne erről beszélni! Most úgy általánosságban írok a weboldalakról.
Megfogalmaztad már magadnak, hogy mi is a weboldalad célja? Megszerezd a figyelmet, ott tartsd az érdeklődőt, vegye igénybe a szolgáltatásod. Azt hiszem ezt úgy általánosan mindenkire rá lehet húzni. Összegezve, felhasználó barátnak kell lennie egy jó weboldalnak.
A napokban mondták nekem „ sok látogató van az oldalamon, de mégis csak döcög a cég”. Igen, mert már az is egy látogatónak számít, aki csak a kezdő oldaladig jut el, és már ki is lépett.
Miért is kell a legtöbb figyelmet a weboldaladra fordítanod?
Minden út, na nem Rómába, hanem a weboldaladra vezet. Hirdetsz? Mit adsz meg tájékoztatásnak? Weboldalad. Mindenhonnan a weboldaladra tereled az érdeklődőt, látogatót. Itt tájékoztatod bővebben, itt veheti fel Veled a kapcsolatot, itt értékesítesz.
Néhány másodperc alatt dönt a látogató, hogy marad az oldaladon vagy megy a konkurenciádhoz.
Szóval az első benyomás mindig első marad! Nincs több lehetőség! Rögtön kialakul egy vélemény, még ha ez nincs is megfogalmazva szavakban, a weboldaladról és tágabban véve az egész cégedről, szolgáltatásodról.
Persze, nem lehet általánosan ráhúzni minden boltra, szolgáltatásra egy egységes sémát.
De nagyon fontos például, hogy a nyitó oldaladról rögtön érezni lehessen, hogy jó helyen járok, igen én ezt a terméket, szolgáltatást keresem. A Tied ilyen?
Nagyon fontos, hogy „mai” legyen, friss, bizalomépítő, tele hasznos információkkal. A Tied ilyen?
Fontos, hogy beszédesek legyenek a menüpontok. El tudjanak igazodni az oldalak között.
Fontos a színe. Ki a célközönséged? Nem mindegy, hogy rózsaszínben illatozik vagy szürke, sarkos. A színeknek is nagyon nagy a jelentés tartalma.
Milyenek a fotók, azok alatt a rövid szöveg. Pár másodperc alatt átfutható, és ha tovább érdekli, megtalálja a bővebb információt?
Amit még külön is kiemelnék, az a kapcsolati oldal vagy elérhetőségek. Talán a főoldal után a második legfontosabb. Ne ezen vérezzen el a vásárlás, szolgáltatás rendelés.
Nagyon sok lehetőség van ma már, hogy a oldalad látogatója kapcsolatba léphessen Veled, megtaláljon. Email, telefon, térkép, skype, egy űrlap, ahonnan visszahívást kérhet.
Ezen az oldalon is fontos a fotó. Ma már nagyon nagy hangsúlyt fektetünk a bizalomra. Fontos a személyes márkaépítés. A Te oldaladon ott a fényképed? Tudja a látogató, hogy kivel fogja felvenni a kapcsolatot, kivel fog telefonon beszélni? Kinek a „keze alá kerül”?
Na még egyet megemlítenék a sok-sok fontos elem között. Az pedig a szöveg. A látogató megnyit, átfut, marad vagy megy. Röviden. Megnyitáskor eldönti, hogy jó helyen jár, átfutja a kiemelt részeket, fotókat, menüpontokat, még mindig érdeklődik, akkor elolvassa a bővebb információs részt. Majd megy vagy marad vagy ír, hív vagy eltesz a kedvencek közé. Te is így csinálod, nem?
Remélem segítettem abban, hogy kicsit más szemmel nézzél rá a saját weboldaladra. Kicsit felhasználó szemmel. Kicsit a Mi szemünkkel, vásárlóéval.